Viser opslag med etiketten GULD. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten GULD. Vis alle opslag

lørdag den 29. april 2017

IT'S GLITTER O'CLOCK!

~ When in doubt just add glitter ~

Godmorgen i regnvejret!

Jeg har fundet lidt billeder, de har ligget i mit arkiv i noget tid, men i dag skal I se dem, fordi dagen kræver lidt glimmer. For et par måneder siden var jeg, sammen med søde Louise til workshop hos Værdicentralen. - En workshop, hvor vi skulle lave smykker af genbrugsmaterialer. Der var alverdens dims og dut af materialer til rådighed, og der blev kreeret så mange fine smykker!

Jeg fandt et lille ur i en kasse og fik det skilt ad - jeg fyldte glasset med glimmer, og resten af urværket kom i en kæde - det er virkelig fint, når man ser det tæt på. Jeg er ret glad for begge smykker - især armbåndet - det sidder ofte og glimter og glitrer på min arm. 

Jeg elsker at mødes med veninder omkring kreative projekter. - Sådan en aften, hvor man får set hinanden, vendt stort og småt  og samtidig kreeret lidt lækre sager, det er altså ret hyggeligt!   


Glitteruret har en anden fin funktion - det kan nemlig minde mig om at glemme tiden og at "drysse glimmer" i hverdagen - og det vil jeg gøre den næste uges tid. Jeg har en tiltrængt ferie i sigte - Jeg har bestilt en tur til Barcelona, og i morgen stikker Hector og jeg af fra regnvejret og hverdagen. Jeg satser på, at varme himmelstrøg, Sangria og sand mellem tæerne kan booste forårshumøret! 

Dejlig weekend til jer, 









Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

fredag den 25. november 2016

LATELYGLIMT OG ET JULEDILEMMA!

Godmorgen derude 
Snart går vi på weekend - jeg håber, I har fine planer! - Forleden besøgte jeg en butik, hvor en ældre dame sagde til en anden - "Jamen de ting kan du da sidde og "nuller" med i morgen. " - Nuller... det udtryk har jeg aldrig hørt.... Men i dag ved jeg faktisk præcis, hvad det er! - I min weekend har jeg nemlig ikke mindre end 2 pakkekalendere der skal styr på - altså 48 pakker ik'...! :-/ - Jeg har altså også liiiiiige lidt jeg skal "nuller" med...!

Apropos pakkekalender har jeg været i et juledilemma - i går tog jeg en beslutning! De sidste par år har det nemlig været "nissen", der kom forbi med små pakker til Hector - Vi har også haft en nissedør og hver dag i december har det handlet meget om nissen, løjer og juleting i sokken. Men de sidste par dage har jeg tænkt meget på julen,  og hvordan det var da jeg var barn - Det var ikke "nissen" der kom med ting, men min mor der gav os dem, og jeg glædede mig hver eneste dag. Jo mere jeg tænkte over det, syntes jeg ærlig talt , at nissen herhjemme fik lidt for meget af "æren" af de små overraskelser. :) 
- Derfor var det lidt et held, at nissen i går morges kom forbi, og havde lagt en brev til Hector, hvor der stod, at han desværre havde alt for travlt til at lave gaverne i år, og at vi skulle købe dem - Nissen vil stadig gerne bo på vores loft og have grød med masser af kanel - helst hver dag! :) 
- Jeg vil ikke fjerne Hectors børnetro på julemanden og nisserne eller fjerne magien fra decemberdagene - men sidste år fyldte hele nisse-halløjet på en måde lidt for meget. Han vågnede i øvrigt klokken helt-vildt-tidligt hver dag, hvilket jeg håber, kan ændre sig nu, hvor han først får en gave når vi kommer hjem fra børnehaven (- måske er jeg naiv her - skal nok komme med en opfølgning! :D ) 
- Hector snakkede meget om brevet i går, han skulle lige vende det hele et par gange, men han er (heldigvis) ikke ked af det. - Jeg ved det fjerner den daglige "har-nissen-mon-lagt-noget-i-sokken"- spænding, men jeg håber, han kan se glæden i at komme hjem og få en hyggelig lille-bitte-ting hver dag.    

 Jeg vil rigtig gerne høre jer - Hvordan gør I mon - er det "nissen" eller jer der giver de små pakker?   


Mens fredagen over det meste af landet er "black" i dag, har jeg her fundet lidt farveglimt frem fra de sidste par dage.

~ En aften med klip af fine snowflakes til vinduerne - Der er en nem foldeskabelon lige her ~



~ Lørdagshygge i det dejligste selskab - til overdådig og lækker øko-brunch på Cafe GLAD ~



~ Smukke vifter til ørene - den fineste overraskelsesgave fra en sød pige  ~



~ Farverige sider i Stiften - Jeg får altså stadig et lille varmt sug i maven, når de dukker frem ~



~ Tophyggelig tivolitur og juleknas med yndlingsmennesker ~




Dejlig weekend til jer,





 ~






Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram


torsdag den 27. oktober 2016

VÆRDICENTRALEN - HER SKAL DU GÅ PÅ GENBRUGSSKATTEJAGT!

~ Fra Værdicentralen - der er røget på min liste over yndlingsbutikker ~


Som I ved, er jeg i disse dage i Kina for at arbejde - Men her er en række billeder hjemmefra - Jeg har nemlig, for noget tid siden, fundet et spændende sted, I skal høre om - Det sprudler næsten i mig for at fortælle om det! - Det er en stor genbrugsbutik, hvor hylderne bugner med lækre sager. Det er Værdicentralen i Skanderborg - Et sted jeg for nyligt har skrevet på min liste af yndlingsbutikker! :) 


~ Glas, lamper, ting og dims - mange fine sager! ~

Værdicentralen er en virkelig skøn genbrugsbutik! Tingene er sat pænt og kreativt op, så man får et godt overblik. Der er mange lækre sager og vigtigst - priserne er gode! I mange genbrugsbutikker sker der den store fejl, at tingene bliver prissat alt for højt, og der bliver ikke et naturligt udskift på hylderne.
Jeg har været hos Værdicentralen to gange, og begge gange var der nye spændende ting at kigge på. Stedet bliver til dagligt drevet af kreative ildsjæle, der har gode ideer og tanker om butikken - det er et fedt sted at gå på opdagelse!


~ Små glasskåle evt til snacks, smykker eller måske nøgler ~


Snart viser jeg et par af mine loppe-kup herfra! Jeg har også samlet en liste af tips til, hvordan man bliver en hardcore skattejæger af genbrugsguld! - Husk at kigge herind! 

I kan finde mere info om Værdicentralen på deres Facebookside lige HER!


Go' dag til jer,














Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

torsdag den 22. september 2016

ET LILLE GULDBLAD!


Jeg har forkælet mig selv med et lille efterårstegn - et guldblad der smyger sig om min finger fra Pernille Corydon. Jeg ved godt det lyder helt fjollet, men jeg har det lidt sådan, at smykker er noget man man ønsker sig af andre i gave, det er ikke noget man køber selv. - Jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg har det sådan, er jeg mon den eneste!? :D - I hvert fald tænkte jeg over det, da mine kollegaer komplimenterede min nye lille ring. - Det er en gave fra mig til mig - jeg synes nemlig, den er ubeskrivelig fin! 

Snart dømmes der weekend, jeg glæder mig, vi har et par hyggelige planer - Go' aften til jer! 











Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

tirsdag den 24. november 2015

DYNASTY - KRYSTLE CARRINGTON TIRSDAG!


For et par weekender siden syede jeg den her guld-kimono til julefrokosten med mine kollegaer. Jeg havde den på sammen med en blondetop og glimmer på øjnene. I dag hvor der var regndråber på vinduerne, tog jeg den på igen, og toppede den med mine fine vintage-guldøreringe, som min veninde gav mig til min fødselsdag. Guld og glitter gør bare altid min dag en tand bedre!
 - I mine unge teenageår sad jeg cleanet til skærmen og så "Dynasty" - hvor Krystle og Alexis overgik hinanden i overdådige glitterkjoler, og nærmest i hvert afsnit endte ud i en ægte rive-i-håret-kvindefight med Blake i baggrunden - "God damn it Krystle"! - Kan I huske det?? :) Årh suk! 
- Det fik mig til at gå med hånden på gelænderet på vores trappe, en sådan glidende gang, som næsten kun Krystle kan det, og jeg sukkede efter høje skuldre og glitter på ørerne. Hånden på hjertet, hvis ikke det var fordi man ind imellem kan falde lidt for meget ud, ville jeg virkelig gerne køre Krystle og Alexis-stilen hver dag. - Nu tænker I nok, hvordan og hvornår man da "falder for meget ud"!? - Men det kan jeg fortælle jer - for når man træder ind på Gul stue i børnehaven i en gulvlang guldkimono, store guldtrekanter på ørerne og i øvrigt de der blå plastik-sokker på fødderne, så man ikke sjapper gulvet til - sååå kan man faktisk godt mærke, at de voksne man møder på vejen, ikke helt ved hvor de skal kigge hen. Jeg ved dog ikke, om det var alt det guld eller måske bare min glidende gang! :D

Håber I har en skøn uge - glitter i jeres retning! <3 




tirsdag den 27. oktober 2015

AUTUMN WANTS!

No1  /  No2  /  No3  /  No4


Lige en lille oversigt af efterårs-lækkerier, de fineste sager - jeg ønsker mig det hele!

- Jeg har fundet billederne via min lille-bitte telefon FORDI - I sidste uge, viste det sig, med "skræk og rædsel", at jeg åbenbart havde glemt at betale en Stofa-regning, som ellers plejer at køre via pbs, så hvad der er sket, forstår jeg ikke. Mere skørt er det dog, at jeg aldrig modtager en rykker, og derfor ikke aner der er noget på færde, før Stofa i nattens mulm og mørke, sender en lille usynlig mand ud, der lukker både tv og net. - Måske han var der i dagtimerne, men han glemte at lægge en lille seddel til mig. Da jeg senere skal finde et afsnit Ninjago til Hector, viser tv'et bare sne og atter sne... 
- Stakkels "Stofa-Linda" får frustrerede mig i røret ( og Hector der hulker i baggrunden). Men uanset hvad der er sket, lige meget hjælper det - Ledningen er klippet over og dommen er 10 dage uden tv og net!! Såååe...

- Det første "Ninjago-chok" skulle lige lægge sig, men siden har vi læst både "gummi Tarzan" og " Otto er et næsehorn" og især Gummi Tarzan fik Hector til at sprutte af grin!
- Når jeg lige mærker efter, savner jeg ikke at se tv, men... jeg SAVNER ALTSÅ NET! 

- Godt jeg har min lille lommecomputer, der kan dele lidt net - Jeg er vild med den grønne cupro-kjole og den lille vingeørering, åh suk!  

Håber I har en fin uge <3 




søndag den 27. september 2015

LIDT WEEKEND - YAY!

YAY - for fredagsblomster der blev af den slags der er håndmalet på keramik - for loppefund!

- For septembersol der danser i stuen!

- For bananbrød og æblestykker med yndlingsmennesker!

- For røgfarvet glas der kan bruges til at holde styr på mine smykker!

- Og for chokolademadder, kaf' og lidt søndagslæsning! 

Hvordan kan det egentlig gå til, at weekenden forsvinder hurtigere end man næsten når, at sætte sig rigtigt til rette og råbe KLAR!? Jeg har kun nået halvdelen af alle de praktiske ting jeg havde planlagt, og faktisk vågnede jeg lørdag med en dum hovedpine-streg henover panden - men heldigvis sneg de ovenstående rare ting sig også ind.   

- Hvad er mon jeres weekend-yay's? 

Go' aften til jer <3 




fredag den 25. september 2015

SMÅ GYLDNE DRÅBER!


Godmorgen <3 - En lille glimtende morgenhilsen fra mig. - Jeg har endelig været forbi den nyåbnede, lækre & Other Stories butik i Århus. Den lever fuldt op til sit navn, og fortæller, lige fra man træder ind ad døren, historier om stilfulde kvinder med kant. Så mange lækre bøjler med eksklusive farver og snit - Det er om muligt blevet endnu mere hyggeligt, at gå på oseri-tur i byen - med kaffe i den ene hånd og en veninde i den anden. :) 
- Jeg tog forbi for at se butikken og skulle slet ikke købe noget, men da jeg så de her små, gyldne og tidsløse regnvejrdråber, måtte de altså med hjem! - Er de ikke bare fine!? 

Øreringe: & OTHER STORIES

Min weekend skal fyldes med en masse praktiske (lidt kedelige) ting der skal ordnes, alt det jeg ikke når i hverdagene - men jeg har også været et smut forbi Læderiet, hvor jeg har købt det fineste, mest bløde og lækre skind til et projekt - Jeg er så spændt på at komme i gang med det - håber jeg kan vise jer mere snart!
- Hector har sparet penge sammen til en lille pakke lego, den skal købes i dag ( han har glædet sig i flere dage!! :) ) - Jeg vil have mig en stor, smuk buket fredagsblomster!

- Hvad har I mon af planer?




   

tirsdag den 5. august 2014

FAVORITES!







Shoes: ASOS / Bag: & OTHER STORIES / Skirt: VINTAGE

De tre ting er køb, jeg har gjort over sommeren, føjet til listen over favoritter. Skuldertasken fra & Other Stories rummer netop min pung, min telefon og mine solbriller - En perfekt størrelse, hvis man gerne vil have hænder og arme fri til fx at danse, cykle eller holde i hånd :)
Skoene fra ASOS er feminine, men med kant - både taske og sko er udsalgskup! :) 
Den stribede pencil skirt fandt jeg i PRAG i København - den er højtaljeret og 80'er-skøn med store guldnitter- over-the-top og lidt gak, som jeg godt kan lide det :) 

Håber I har en skøn uge <3 


Few things of my new-in-favorites. I bought the shoes and the bag on sale - I like the femine vintage look both with an edgy touch. The skirt is from a Copenhagen second-hand store. 
Tomorrow I'm heading off for Copenhagen fashion fair - I'm pretty sure I'll find new wants and musthaves for next season ;)

fredag den 27. december 2013

GULDCHOKOLADE OG JULEIDYL!











Lidt glimt fra de sidste par dage, hvor vi har nydt julen med familie og venner <3
I dag har jeg været på arbejde, tilbage i hverdagen og lidt kulret i hovedet af de sidste dages mange frokoster, sammenkomster, snak og juleidyl. Lille Hector har stornydt det hele, og var især vild med dansen om juletræet, hvor mormor spillede til på klaveret - "SYYYNG" råbte han efter hver sang - imens de lidt større børn sukkede over de mange sange... :)
Hector fik de fineste pakker, små gryder, legemad, musik og fine trøjer - Og heldige jeg fik et par løbebukser og et nyt objektiv til mit kamera. Et 18-200 Tamron - Er der mon nogen derude der har erfaring med det? Jeg er nemlig i tvivl om jeg skal beholde det..

Jeg håber I alle har haft en dejlig og fin juleaften - Rigtig go' weekend til jer <3








Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...