Viser opslag med etiketten PYNT. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten PYNT. Vis alle opslag

søndag den 10. februar 2019

DIY HAIR CANDY!

~ Små fimo-spænder til håret ~

I går silede regnen ude, og jeg hyggede inde med min veninde, kaffe og bordet fyldt med kreakasser. Jeg lavede små fimo hårspænder som farvedetalje til lokkerne. Jeg fik lyst til at dele dem med jer, det er nemlig et perfekt og nemt lille aften eller vinterferie-projekt. 


Hårspænder er overalt i modebilledet for tiden - Jeg synes, det er hyggeligt og fint, at lave sine egne personlige detaljer - alt du skal bruge til spænder er: 

Fimo ler i flotte farver ( ca. 15 kr pr pakke) 
Metalspænder
Sekundlim 
Evt lak 


Sådan gør du:

- Rul Fimo-leret ud og bland farver sammen, som du synes - Jeg har lavet mosaik-look på mine, men du kan også dreje leret så farverne flyder sammen som marmor. 
- Lav en lille skabelon i pap - placer den på det flade ler ( ca. 0,4cm tykt ) og skær leret efter formen.
- Når du er færdig skal de i ovnen. Er dine metalspænder flade, kan de komme ind som de er. Mine spænder runder en lille smule, derfor lavede jeg en lille kugle ler, trykkede den let flad og lagde et lille stykke bagepapir over, jeg lod mine spænder hvile henover disse i ovnen, så de fik en lille bue. 
- I ovnen som angivet på Fimo pakkerne. Læg gerne et fad henover leret i ovnen, så skifter det ikke farve. 
- Når leret er helt afkølet, limer du metalspænderne bagpå. 
- Laker evt, så holder de sig flotte i farverne.  
Voila! :) 



Dejlig søndag til jer 










Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

mandag den 2. april 2018

PASTEL LÆKKERIER - KONFETTI KONTORET!

~ Ruskinds nøglering med pastelpynt ~


Ferie betyder kreatid, og Lisbeth og jeg har hygget os på Konfetti Kontoret og skabt nye lækre produkter. Vi har meldt os til forårsmarked i næste weekend, og vi glæder os helt vildt!

Det er yndling-feriebeskæftigelse at mødes til dimseri - vores fokus er i første omgang at fremme vores kreativitet, finde på innovative ideer og aller-vigtigs at råhygge og snakke!
Vi er begge vilde med farver, accessories og gode materialer - derfor er det nemt at blive begejstret over de samme ting. 

~ Farver man næsten har lyst til at spise ~


Alt hvad vi laver er håndlavet af os, hver eneste lille ting har vi haft i hænderne, og det betyder selvfølgelig også, at vores produkter er i begrænset antal.  Når vi ikke har mere på vores lille lager, leger vi med nye projekter - vores kontor er drevet af skabertrang og hygge (og masser af chokolade! :) )  


~ Lette sløjfer til håret ~


Vi håber, I har lyst til at komme forbi designmarkedet og hilse på os og se vores lille forårskollektion. Vi lover store smil og masser af pasteller! I kan læse mere om markedet lige HER 



Dejlig dejlig dag til jer, 














Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

søndag den 7. januar 2018

5 MÅDER AT BYDE DET NYE ÅR VELKOMMEN I DIT HJEM!


Årets første indlæg bliver skrevet med brændende hænder, fordi jeg netop er kommet hjem fra en lang gåtur. Søndagen har været kold men ubeskrivelig smuk her i Aarhus. 

Jeg tænkte, at blogåret skulle skydes igang med et par "cowboytricks" - jeg ved ikke, om I har det på samme måde, men når julepynten er pakket i kasser og serpentinerresterne fra nytåret er krøllet i skraldespanden, så virker min stue lidt nøgen og tom. Jeg elsker dims og hyggepynt - og derfor er her 5 fif til, hvordan man kan byde det nye år velkommen i indretningen.  


1 // SPRØDE TULIPANER

Egentlig bare ALTID tulipaner! - Jeg elsker tulipaner og deres bløde former - jeg vil til hver en tid hellere have en smuk tulipan end ti røde roser. Tulipaner minder mig om forår - jeg har svært ved at gå forbi tulipaner uden at tage et bundt med mig. Det er ofte de hvide eller helt rosa farvede. Jeg sætter dem i en samlet vase eller fordeler dem, så de danser i flere yndlingsvaser. Hvis man har store vindueskarm, ser det ret fint ud.   


2 // MØNSTERMIX

Jeg har syet en ny pude til min sofa. Det er en nem måde at få nye farver og mønstre ind i hjemmet. Stoffet fandt jeg sidst jeg var i Kina - jeg er vild med farvene og det grafiske mønster.


3 // EN TAVLE MED FARVEDE KRIDT

En tavle er praktisk og dekorativ - Jeg har malet en plade med tavlelak til mit lillebitte køkken. Den fungerer som mad/ugeplan og både Hector og jeg tegner derpå.


4 // BLOMSTERLØG PÅ VÆGGEN

Jeg elsker de små hyacinter der skyder frem i mange farver. Jeg køber altid flere og planter dem i forskellige vaser eller hvad jeg har af sjove kopper, glas og skåle. Engang fandt jeg en smuk blå sovseskål i en genbrugsbutik - jeg satte et hyacintløg deri og gav den til min veninde - Det er en fin og nem måde at lave en værtindegave.   


5 // DUFTLYS DER GIVER RO

Der er dufte der næsten giver mig sommerfugle i maven - særligt dem der forbinder mig med noget hjemligt. I ved - duften af nybrygget kaffe, en skrællet appelsin, nyvasket knasende sengetøj eller den der friskhed når man lige har luftet ud. Min fineste nye hjemmeduft har jeg fået af min veninde, og er et lille varmt lys fra Meraki. Det bærer ordene "soul, creativity and love" - Duften er helt lys og mild.


Jeg håber, I har haft en dejlig weekend - og der venter jer en fin ny uge,





  










Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

tirsdag den 19. december 2017

JULEBAL I NISSELAND!

~ Knasende lækkerier ~

Forleden blev alle flader pudset og poleret, og vores lille hus blev pyntet med alt, hvad jeg ejer og har af julekugler og pynteglans. Hector og jeg holdt nemlig fest for alle vores naboer. Min søster var på besøg  - sammen er vi et ret sejt team til at stable sådan et knitrende arrangement på benene. En julebuffet af fedtede æbleskiver, gløgg, juleskum, hjemmelavede P-tærter, knasende "gode råd", klementiner og karameller. Haps!

Selvom vi havde en travl formiddag, er det julemagi for mig - at dække et fint bord der kan glæde andre,  at hjælpe hinanden, ventetiden, spændingen og glæden, når gæsterne endelig ankommer og hygger sig omkring bordet. - Det var skønt at få hilst på alle naboer, og dejligt at skabe nye juletraditioner. Faktisk kørte jeg forleden forbi vores gamle hus, og det "stak" heldigvis ikke i mig, som jeg havde troet - vi har det så fint og hyggeligt lige præcis her  

Hvad er mon julemagi for jer?

Dejlig aften derude, 



      











Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

lørdag den 18. november 2017

KONFETTI-KONTORET!


Det vist på tide, at fortælle lidt om et farverigt projekt jeg har leget med. Jeg har, sammen med min veninde Lisbeth, åbnet et konfetti kontor, hvor vores fælles passion for pasteller, guld, og glitter - mødes til fine små håndlavede ophæng. Vi har de sidste par måneder mødtes til lørdagskaffe, søde sager, snak og kreatid. Både Lisbeth og jeg har begge krævende jobs, hvor det kreative er i højsæde - En dag kom vi til at tale om, hvor rart og hyggeligt det er, at kunne fordybe sig med egne projekter, hvor man kan få lov at lege. Så det gør vi på Konfetti Kontoret, vi har lavet en masse forskellige gakkede små prototyper, vi griner, snakker og lytter - det er knus-hyggeligt!

~ Pelskugler med pipings og håndlavede guldkvaster ~ 

Konfetti Kontoret er drevet af kreativ lyst og skabertrang - vi vil arbejde med forskellige materialer, når vi har tiden. Et kreativt rum, hvor Lisbeth og jeg kan gå kreaamok helt og aldeles drevet af dimse-lyst! :)  

Kontoret er for tiden fyldt med glimtende sager. Engle, vifter, små julekugler og guldflet. - Det hele er blevet til en lille julekollektion af lette og finurlige ophæng, af den slags man sagtens kan lade hænge helt til påske. 


~ Et lille uddrag af vores små ophæng ~


Faktisk skal vi i denne weekend på julemarked, hvor vi sælger ud af vores kollektion. I morgen søndag den 19 november holder Folkestedet i Aarhus et hyggeligt familiearrangement, hvor vi stiller op med alle vores lette pasteller. Julemanden kommer på besøg og der er dømt julestemning. - Der er marked både i dag og i morgen, men vi er først med i morgen søndag! I kan læse mere om det hele lige HER  


Hvis I vil følge med på kontoret - kan I finde os på Instagram lige her KONFETTIKONTORET  


Dejlig weekend til jer,



 












Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

lørdag den 29. april 2017

IT'S GLITTER O'CLOCK!

~ When in doubt just add glitter ~

Godmorgen i regnvejret!

Jeg har fundet lidt billeder, de har ligget i mit arkiv i noget tid, men i dag skal I se dem, fordi dagen kræver lidt glimmer. For et par måneder siden var jeg, sammen med søde Louise til workshop hos Værdicentralen. - En workshop, hvor vi skulle lave smykker af genbrugsmaterialer. Der var alverdens dims og dut af materialer til rådighed, og der blev kreeret så mange fine smykker!

Jeg fandt et lille ur i en kasse og fik det skilt ad - jeg fyldte glasset med glimmer, og resten af urværket kom i en kæde - det er virkelig fint, når man ser det tæt på. Jeg er ret glad for begge smykker - især armbåndet - det sidder ofte og glimter og glitrer på min arm. 

Jeg elsker at mødes med veninder omkring kreative projekter. - Sådan en aften, hvor man får set hinanden, vendt stort og småt  og samtidig kreeret lidt lækre sager, det er altså ret hyggeligt!   


Glitteruret har en anden fin funktion - det kan nemlig minde mig om at glemme tiden og at "drysse glimmer" i hverdagen - og det vil jeg gøre den næste uges tid. Jeg har en tiltrængt ferie i sigte - Jeg har bestilt en tur til Barcelona, og i morgen stikker Hector og jeg af fra regnvejret og hverdagen. Jeg satser på, at varme himmelstrøg, Sangria og sand mellem tæerne kan booste forårshumøret! 

Dejlig weekend til jer, 









Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...