Viser opslag med etiketten GRAFISK. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten GRAFISK. Vis alle opslag

søndag den 6. januar 2019

LØRDAGSDATE!

~ Regnbuefarver og et glimt af Do Ho Suh korridor på AROS ~

Efter lidt gavebytningsræs i byen i går, tog Hector og jeg en tur på AROS til lørdagspause i rolige rammer. Regnbuens 'Aarhus skyline' viste sig fra den bedste side i solskinslyset.

Jeg ville gerne se udstillingen fra Do Ho Suh - Korridor - Det er lette rum udformet i tekstil, og er en gengivelse af hjem, hvor kunstneren selv har boet. Det er virkelig fine farver og imponerende detaljer. Vi fik en snak om begrebet "hjemmefølelse" - Hvad er det, hvordan føles det og hvornår eller hvordan opnår man det!? - Om de mange forskellige måder man kan bo, og også om alle dem der ikke har et hjem. - En go' og sød snak med en lille sej fyr der selv har to hjem.

Bagefter fik vi varmt og sødt inden vi slentrede hjem til sofatid og Harry Potter med dansk tale - det var et hit. 


Dejlig søndag til jer!




~ Forårsfornemmelse over byen ~




Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

lørdag den 18. november 2017

KONFETTI-KONTORET!


Det vist på tide, at fortælle lidt om et farverigt projekt jeg har leget med. Jeg har, sammen med min veninde Lisbeth, åbnet et konfetti kontor, hvor vores fælles passion for pasteller, guld, og glitter - mødes til fine små håndlavede ophæng. Vi har de sidste par måneder mødtes til lørdagskaffe, søde sager, snak og kreatid. Både Lisbeth og jeg har begge krævende jobs, hvor det kreative er i højsæde - En dag kom vi til at tale om, hvor rart og hyggeligt det er, at kunne fordybe sig med egne projekter, hvor man kan få lov at lege. Så det gør vi på Konfetti Kontoret, vi har lavet en masse forskellige gakkede små prototyper, vi griner, snakker og lytter - det er knus-hyggeligt!

~ Pelskugler med pipings og håndlavede guldkvaster ~ 

Konfetti Kontoret er drevet af kreativ lyst og skabertrang - vi vil arbejde med forskellige materialer, når vi har tiden. Et kreativt rum, hvor Lisbeth og jeg kan gå kreaamok helt og aldeles drevet af dimse-lyst! :)  

Kontoret er for tiden fyldt med glimtende sager. Engle, vifter, små julekugler og guldflet. - Det hele er blevet til en lille julekollektion af lette og finurlige ophæng, af den slags man sagtens kan lade hænge helt til påske. 


~ Et lille uddrag af vores små ophæng ~


Faktisk skal vi i denne weekend på julemarked, hvor vi sælger ud af vores kollektion. I morgen søndag den 19 november holder Folkestedet i Aarhus et hyggeligt familiearrangement, hvor vi stiller op med alle vores lette pasteller. Julemanden kommer på besøg og der er dømt julestemning. - Der er marked både i dag og i morgen, men vi er først med i morgen søndag! I kan læse mere om det hele lige HER  


Hvis I vil følge med på kontoret - kan I finde os på Instagram lige her KONFETTIKONTORET  


Dejlig weekend til jer,



 












Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

søndag den 18. juni 2017

BLÅ HIMMEL, STREET ART OG SOMMER-KRAM I AALBORG!



Jeg har ikke så mange ord, men en stak glimt fra den fineste dag i går, der sammen med solen gav både varmekram og energi. Jeg besøgte søde Malene til kaffe-refill, updates på stort og småt og gåtur rundt i skønne Aalborg.

Om lidt skal jeg, sammen med min veninde, løbe Alt-For-Damerne. Mine ben virker lidt tunge i dag, og solen står højt på himlen - kryds lige fingre for jeg ikke skal "skrabes op" et sted på ruten!;)
Dejlig søndag til jer! 









Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

tirsdag den 28. juni 2016

MIN LATELY-LISTE ♥


Argh jeg kan ikke slippe af med jet-lag og falder i søvn når jeg putter Hector hver aften, og så er jeg tilmed løbet ind i en omgang sommerforkølelse, suk! Men tunge skyer, nyseri og juni-regn slår ikke mig ud, jeg har fine arrangementer i sigte, og jeg har netop samlet lidt glimt fra den sidste tid - Juni har været fyldt med farver!

 Jeg har været til fest i Latiner-kvarteret, hvor byen var pyntet i de små gader, og der var boder og skøn summen af glade mennesker.
Jeg har også drukket skøre øl hos Galleri Grisk - der netop har fået nye über-lækre og rå lokaler - Det er blevet SÅ fedt! 
  


  Jeg har besøgt Interiørfabrikken, hvor jeg faldt for den meget fine ananasskål - Jeg overvejer stadig, om den ikke skal hjem til mig at bo! - Er den ikke skøn!? ;)
- Der er i øvrigt helt vildt mange fine ting i butikken - I kan se billeder derfra lige HER 



 Jeg har også tilføjet en lys bærfarve til min sommergarderobe - Jeg fandt nemlig en smuk kimono fra H&M's undertøjsafdeling - jeg kunne slet ikke stå for farven, den er let og blød og perfekt til en strandtur. Der er flere billeder af den lige HER 
I øvrigt har jeg de sidste par aftener bladret udsalgs-finheder på nettet, og pønser på et stort lækkert indlæg til jer snart!



  Sidst men ikke mindst har jeg forkælet min mor med kræs til ganen. - Hun havde passet Hector og leget krigslege, puslespil og Ninjago-lego - og det var tid til snak og nipsemad.

- Jeg modtog for nyligt en hyggelig pakke fra Den Gamle Fabrik - med 3 nye syltetøjsvarianter. - Egentlig spiser jeg sjældent syltetøj, da det ofte bliver for sødt, men da de skrev til mig, at varianterne var med Jamaica Rom, skotsk whiskey og cognac ( say what!! :D ) - sagde jeg selvfølgelig ja tak til at prøve dem!:) De er ikke så søde som så meget marmelade, men en smag af let syrlige bær og rund eftersmag af rom, whiskey og cognac - Jeg er særligt vild med den med Jamaica rom og etikette-farven er også pæn, det tæller jo også! ;) - I kan læse mere om de 3 nye varianter lige HER.    


Go' aften til jer  


Jeg har modtaget et produkt som en gave - 
I får altid min helt egen og ærlige holdning dertil - 
Læs mere lige her








Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

onsdag den 15. juni 2016

DRESS TO IMPRESS!


Jeg er hjemme efter en travl dag, hvor mange brikker skulle sidde i hak på kontoret, inden jeg rejser i morgen. Egentlig burde jeg holde mig lang tid vågen i aften, så jeg kan sove hele flyveturen, men jeg er helt midt-på-ugen-flad, så den plan kan jeg vist godt glemme. 
Jeg har fundet lidt farverige billeder frem. Da vi i lørdags parkerede lige foran det store og mega fine vægmaleri, var det nemlig oplagt at knipse et par billeder af min nye vintage kjole!

Jeg ved godt, jeg ikke kan linke jer videre til et kjolekøb, men jeg håber, jeg evt kan inspirere jer til vintagefund, eller at købe tøj med farver og sjove snit!


Jeg havde som sagt kjolen på til havefest, og jeg følte mig rigtig fin. Flæsen fortil dækker over eventuelle "ujævnheder" ( :D) og puf-ærmer - det har jeg altid været vild med!  
Det er langt fra hver dag jeg hopper i vintage, men de dage jeg gør, føler jeg mig altid godt tilpas og "lidt anderledes". Jeg synes det fungerer ret godt at matche nyt og gammelt - det i øvrigt også mit motto til indretning! ;) 


Nu vil jeg hoppe i bløde bukser og spise hyggemad med Hector - snuse energi fra hans sødhed!  

Go' aften derude - Happy midweek 


Kjole : Retroguld  / Taske: Rodtnes / Sko: Billibi / Solbriller: River Island





Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...