Viser opslag med etiketten AARHUS. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten AARHUS. Vis alle opslag

søndag den 6. januar 2019

LØRDAGSDATE!

~ Regnbuefarver og et glimt af Do Ho Suh korridor på AROS ~

Efter lidt gavebytningsræs i byen i går, tog Hector og jeg en tur på AROS til lørdagspause i rolige rammer. Regnbuens 'Aarhus skyline' viste sig fra den bedste side i solskinslyset.

Jeg ville gerne se udstillingen fra Do Ho Suh - Korridor - Det er lette rum udformet i tekstil, og er en gengivelse af hjem, hvor kunstneren selv har boet. Det er virkelig fine farver og imponerende detaljer. Vi fik en snak om begrebet "hjemmefølelse" - Hvad er det, hvordan føles det og hvornår eller hvordan opnår man det!? - Om de mange forskellige måder man kan bo, og også om alle dem der ikke har et hjem. - En go' og sød snak med en lille sej fyr der selv har to hjem.

Bagefter fik vi varmt og sødt inden vi slentrede hjem til sofatid og Harry Potter med dansk tale - det var et hit. 


Dejlig søndag til jer!




~ Forårsfornemmelse over byen ~




Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

fredag den 30. marts 2018

FERIE GALORE!


Jeg har bundet sløjfer og knuder på tegninger og tanker fra min Kinatur - og nu er jeg hoppet i tiltrængt feriehabit. Jeg har været på Vincafeen med min søde veninde, og i går kom Lisbeth forbi med et svampet franskbrød. - Påskedagene er skudt i gang på aller bedste vis! 

Jeg arbejder på et sneak peak af vores lille nye forårskollektion fra Konfetti Kontoret - jeg håber, at kunne løfte sløret for jer i morgen - vi knokler med både hammer, saks, lim og farver man næsten har lyst til at spise! :D 

Dejlig solskinsdag til jer!  









~ Kaffehjørnet i mit lillebitte køkken ~




Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

søndag den 4. februar 2018

FASTELAVNSBOLLER OG TORSDAGSFEST!


Lidt søndagsglimt fra min fødselsdag, der fluks må i den digitale dagbog, da jeg stadig er hjertebankende høj på fejring og søde mennesker omkring mit bord! 

Et par dage før min fødselsdag havde jeg besøg af min veninde fra gymnasiet, og vi snakkede selvfølgelig anekdoter derfra. Dengang hvor vi drak øl ved åen i Ribe, dansede lancier og viftede med vores studenterhuer - en tid der stadig står klokkeklar, men faktisk nærmer sig til snart at være 20 år siden...! En tid hvor tanken om hus, børn og rullende arbejdsliv lå langt ude i fremtiden, og hvor dem over 30 altså næsten var "tudsegamle". 

Men her er jeg så, nummeret hedder nu 35. - Jeg har aldrig været ked af at blive ældre. Jeg kan godt se, at der er små rynker i mit ansigt, håret måske lidt mere tyndt og maven mere blød - men det er ok, det følger med, for med tiden er jeg kun blev mere sikker på mig selv og mine valg i livet. Alligevel havde jeg op til dagen en underlig følelse indeni, en lille smule "klemt", hvilket jeg aldrig har følt før. Måske er det fordi mit liv har ændret sig så meget det sidste år, jeg ved det ikke. Men følelsen forsvandt heldigvis som dug for solen, da Hector vækkede mig med spaghetthi-arme-knus og sødheds-sang. Og min dejlige veninde bankede på min dør med blomster og kærlighed. Dagen var en torsdagsfest, så jeg hoppede i min røde vintagekjole.          

~ Gave af lyng fra Mandø og et sommerhuskryds i kalenderen X ~

Mine forældre kom til brunch og kaffesnak - og så tog vi i væksthusene i Botanisk have. Jeg knuselsker det sted - helt perfekt at trisse rundt blandt de mange fine planter!


~ obligatorisk kagefad den 1 februar ~


Weekenden lakker mod enden - Dejlig uge til jer! 










Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

lørdag den 15. juli 2017

LØRDAG, FERIE OG SOLEN SKINNER!

Kære Jer 

Tusind tak for søde støttende hilsner til mit indlæg - både her, på FB og i min inbox - det betyder mere end I ved. ♥ - Selvom det er svært, føles det på en måde også rart at "sige det højt". 

- På trods af de sidste mange måneder har været præget af kaos, at søvn har forladt mig flere dage i streg, og usikkerhed har givet mig rungende lussinger - samler jeg på glimt til min taknemmelighedsliste, og der er heldigvis rigtig mange.

Dejlig solskinslørdag til jer! 


Venindetid og drinks med hjemmelavet rabarbersirup ~


~ Store sprøde kirsebær der smager af sommer ~


~ Moules frites, brus og aftaler om et snarligt rejseeventyr ~


~ Aarhus, kolde øl, en ladcykel og søde Julia  ~ 


~ Den fineste hjemmelavede børnehave-gave fra mit yndlingsmenneske ~  


Hvad har I mon på listen? 











~ Sommerferie og chokolademadder - "Stay-cation" med ham her ~ 





Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram

fredag den 30. december 2016

LIDT TANKER OM ÅRET DER GIK!

Godmorgen 
I dag har jeg en fridag - den er pakket med lidt praktiske gøremål, kaffe og tid med verdens bedste lille H. Vi skal bage kransekage og nok også kravle under en dyne til sofa-flimmer-tid. 

- December lakker mod ende, nu står vi her igen - med et år der er rullet forbi og et nyt, der står klar. Jeg har hængt en fin kalender på væggen, og jeg glæder mig til at skrive kommende arrangementer og eventyr ind derpå. Det har været et begivenhedsrigt år! - Jeg har spist med pinde i Kina i flere omgange, været på forårstur til Barcelona og haft travle men spændende arbejdsdage i London. Vi har også været på landevejen med vores lillebitte campingvogn og fået blæst håret igennem i Nordjylland. Jeg har prioriteret tid med familie og venner og nydt timer i min fineste yndlingsby, Aarhus.

- Jeg plejer at lave en kavalkade af billeder fra hver måned af året der gik -  men som nogle af jer måske har bemærket eller endda læst mellem linjerne herinde, har 2016 faktisk heller ikke været et helt nemt år for mig! - Nogle måneder var mit kamera kun meget lidt fremme. 
Hvis jeg går tilbage til sidste års nytårs-hilsen var det med spænding og glæde jeg så frem til 2016 - men desværre blev forskellige forhindringer lagt ud for mig og min lille familie i årets løb - vi har haft måneder, hvor dagene har været triste, og jeg har ikke altid følt mig sådan "helt til stede". Jeg har haft lyst til at dele tanker og ord herinde, men alligevel holdt igen, fordi jeg ikke før har skrevet den slags dybe og personlige indlæg. - Meningen med det her lille fotounivers, har altid været at dele farver og magi fra min verden - billeder som måske kan inspirere eller bringe smil. - Selvom jeg måske ikke skriver det ordret og mine billeder ofte er fyldt med pasteller - så tænker jeg, I ved, at her altså også kan være sure sokker, rod og ja, ind imellem triste eller bare "leverpostejsdage", hvor hverdags-trummerum kører som en mekanisk maskine. Faktisk rigtig mange!   

For et par uger siden skulle jeg gentegne mit års-abonnement her på helt&aldeles. Tanken om at lukke bloggen ned har strejfet mig i løbet af året - fordi jeg ikke har følt mig helt tilstrækkelig. - Jeg har flere indlæg der stadig ligger i kladde - hvor jeg har haft lyst til at blogge, men alligevel blevet ramt af en slags usikkerhed. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bebrejder de "tunge dage"! - Nå, men da jeg fik mailen omkring gentegning af siden, var jeg alligevel ikke i tvivl - jeg er slet ikke parat til at opgive min lille kreative legeplads! Faktisk tværtimod har jeg, måske mere end nogensinde før, lyst til at dyrke mine kreative interesser og dele glimt med jer.   
- Det kan godt være, at blog-frekvensen ikke har været så høj, og energien og lysten til at dele billeder og ord ikke altid har været der - men jeg har kunnet følge, at I er mange der trofast klikker herind, og det har seriøst gjort mig helt rørt! - TAK søde jer - det betyder mere end I ved! 

Det skal ikke lyde som om det har regnet hele mit år, for det har det ikke - og jeg sidder altså heller ikke og græder i et hjørne - slet ikke!! :) - Faktisk blev jeg helt glad indeni af at kigge mine billeder fra det forgange år igennem! - Jeg glæder mig til at hoppe ind i et nyt år - jeg har ingen forventninger eller vilde planer - det er et stort hvidt lærred der skal fyldes med farver! 

Jeg håber, I får en fantastisk nytårsaften med de allerbedste - vi blogges ved på den anden side ;) 


RIGTIG GODT NYTÅR!










♥ ~






Follow from / Facebook / Bloglovin' / Instagram


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...